fredag 18 november 2016

Ingen ork, ångest mm.


Hej vänner!

Jag har nu varit sjukskriven i 2 veckor, denna veckan är första veckan jag varit "helt" off från jobbet, bortsett från några telefonsamtal från jobbet :(.

Allt började för snart 2 år sedan. Först en separation som tog hårdare på mig än vad jag trodde och under samma period implementerar vi ett nytt datasystem på jobbet. Dessvärre märker man inte att man kör 200 % förrän det har kört på i alldeles för lång tid.

För min del handlade det om att jag inte fick återhämtning, körde på på max under väldigt lång tid. Efter all implementering var klar så slutade ju inte problemen ... utan problemen blev ju bara fler och fler och de hamnade i mitt knä att lösa, men jag kunde inte lösa dem, det låg inte i slutändan på mig. Jag blev mellanhanden och det tog väldigt mycket energi samtidigt som man skulle få ihop sitt eget vanliga dagliga jobb mitt i allt.

Förra hösten hände andra saker på jobbet som oxå gjorde allting svårare ... men jag försökte att inte bli påverkad så mycket av det. Försökte slå det ifrån mig .... men allting kom över mig i våras och allting blev mycket tyngre igen. Separationen har jag kommit över, jag är glad och nöjd med mitt liv i övrigt. Det är jobbsituationen som idag är det stora dilemmat. Skall ta kontakt med min vårdcentral så jag får komma i kontakt med en KBT eller psykolog så jag kommer över detta med lite nya verktyg även om jag i mig själv brukar ha positiv inställning så har denna situationen satt mig i en mycket "svart" situation som jag inte tycker om.


Så nu under min sjukskrivningstid har jag funderat lite på hur jag ska ta mig vidare. Jag skall helt klart söka massa nya jobb under nästa vecka nu när jag har tiden samt att jag ska försöka satsa på mitt företag jag startade i somras :). Samtidigt som jag tar tid för mig själv. Jag tränar nu 4-5 ggr i veckan. Åter och löptränar om det inte spöregnar. Har börjat springa 8,5 km istället för mina tidigare 5km. Ibland varvar jag så jag får variation. Har börjat ta hjälp på gymmet så jag lär mig styrketräning :). Det är väldigt roligt :) men jisses vilken träningsvärk jag har ... hahaha men skönt som bara den :D.

Jag har startat en redovisning och bokföringsfirma och hoppas nå ut till nya kunder under vintern/våren nu. Hoppas oxå kunna utöka så småningom med HR och lön.

Skall försöka nätverka så mycket jag kan. Sticka ut näsan och ta för mig av det som kan tänkas erbjudas. Dessvärre är det många nätverk som kostar massa pengar och det är ju inte det första man har i överflöd direkt när man som nystartad har gott om ;).

Hade så gärna velat gå på Fitnessgalan nästa vecka i Stockholm men då jag kommer få betydligt mindre lön i och med sjuskrivningen måste jag tänka mig för och får hoppa över detta :(, lite tråkigt men så får det bli.



Ta hand om dig!
XoXo
// Ordinary Girl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar