söndag 26 februari 2017

Livet i allmänhet ...



Hej vänner!

Har lite funderingar på hur man skall bete sig när man har en vän som bara slukar energi ... man får ingen energi av att umgås med denne person, man blir bara trött.

Är man då dessutom som jag deprimerad och lider av utmattningssymptom så går den kombon inte ihop ... att vara orkeslös och umgås med någon som tar ens energi, en helt omöjlig ekvation.

Men hur ska man bete sig i ett sådan situation?

Om man inte ens orkar skicka ett sms för man orkar inte med att läsa svaret ... ändå vet man att man borde skicka ett sms.
När man inte heller orkar svara på ett sms man fått för man vet inte vad man ska svara då man inte har någon kraft.

Någon som har erfarenhet från sådana vänner?? Jag har tidigare inte haft några sådana vänner så jag har dålig erfarenhet av sådana... Vill ju inte vara elak men känner att jag verkligen inte orkar.

skulle jag nu börja sms så smått känner jag att jag troligtvis kommer bli uppslukad... men hur ska man då bete sig?? Ska men bara ignorera dessa vänner? Komma med dåliga ursäkter eller hur gör man? Just nu känner jag att jag inte kan komma med mer ursäkter ... utan är bara en dålig vän som aldrig hör av sig :( ... känns inte heller bra att vara sån men just nu känner jag inte att jag klarar av denna vän.

Hur skulle ni gjort? Får hör av min coach att jag skall göra mig av med människor i mitt liv som slukar energi.
Skulle det vara mest sjysst att säga detta till min vän??? Att just denna vän är en energi slukare?
Gahh vad jag tycker sånt här är jobbigt! Jag får ångest bara tanken på att höra av mig till denne vän. Det är ju just ångesten som är mitt stora jobbiga problem här ... det är alltså ingen vanlig ångest utan den är tung, riktigt tung ... Har klarat mig ganska bra hittills med att hantera min ångest då jag varit sjukskriven från jobbet. Men det här med vännen tynger mig fortfarande ... 

Ska ta mig en funderare här ... vore trevligt om någon av er som kanske har erfarenhet av detta att höra av sig och dela med dig hur du hanterar en sådan vän.

Ha en fortsatt fin söndagskväll!

XoXo
// Ordinary Girl

1 kommentar:

  1. Har ganska nyligen gjort min första videoblog som vore kul om du ville tycka till om, bra att veta hur man ska utvecklas! :)

    SvaraRadera