måndag 8 december 2014

Ändra karriär inriktning ...

God morgon :)!


Jag har haft funderingar rätt länge på vad jag vill göra när jag blir stor. Hmmm hur länge skall de där tankarna pågå. Jag är redan stor. När skall jag hitta det jobbet som är anpassat för mig?


NU äntligen tror jag att jag hittat det. Jag vill jobba med personal och försäljning... tydligen är det fler som vill det ;) ... När man tittar på högskolan är det en av de mest populära utbildningarna.


Oj tänker jag då, vilken konkurrens det blir. MEN tänker jag i nästa tanke, med mina år inom ekonomi och på lite högre positioner måste ju detta väga tyngre.


Har sökt mängder med tjänster inom kategorin Personal och Organisation vid det här laget. Började för 5 år sedan och har inte kommit dit än ... Nu börjar jag tvivla på att jag gör kanske fel.


Vad är det som gör att inte jag kommer på intervju ... Jag har ju erfarenheten, jag har erfarenhet av att arbeta med ledningsgrupper osv. Förmodligen är jag inte bra på att sälja mig i mitt CV.


Så nu skall jag googla runt och hitta bästa sajten för att utforma ett topp CV :). Har dessutom sökt utbildingar på universitet runt om i landet, nu skall vi utbilda oss på distans.


Vill ju inte direkt ge upp jobbet då man ändå har lyckats med att få bra lön och ändå ha ett bra jobb ... MEN, jag vill något annat med livet, jag vill jobba med något jag känner att jag brinner för och där jag blir motiverad, där jag får inspiration och känner glöden i att vilja kämpa ännu mer.
Det är nÃ¥got jag saknar idag, glöden, jag gÃ¥r till jobbet, jobbar mina timmar och pÃ¥ eftermiddagen längtar jag efter att fÃ¥ komma hem, vill ha lÃ¥ng helg, vill ha massa ledighet. DÃ¥ är det nÃ¥gonting som inte riktigt stämmer enligt mig. Jag vill känna glädje när jag gÃ¥r till jobbet pÃ¥ morgonen, vara redo för nya utmaningar, inte riktigt veta vad som väntar när man kommer till jobbet :). Det är inspiration och utmaning för mig.


Så nu håller jag tummarna för att jag äntligen kan påbörja min resa till en ny karriär.





Ha en fortsatt fin måndag!
XoXo
// Ordinary Girl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar