torsdag 4 december 2014

Politik

.. kom ju på en sak!


Det är ju full debatt på tv de här dagarna i och med regeringskrisen.


Jag var trött på allt redan innan valet och ännu tröttare nu ...


Sen blir jag ännu tröttare på tjafset från alla som röstar vänster att det är ALLIANSENS fel!

MEN herregud!!!! Hur f*n kan det vara Alliansens fel??? De är inte regering längre.


Det är ju för att Löfven inte hade någon klar strategi när han vann valet. Se nu hur det går??!!


Alliansen visar sina väljare att de står för det de tidigare sagt och ändrar INGENTING!


Hur mycket har Löfven ändrat??? - Jo nästan allt! Varför då? - Jo för annars är inte Miljöpartiet nöjda!


Alltså hur i hela världen tänker de???? Nä jag är inte Miljöpartist och kommer ALDRIG bli.


Jag kör bil för att jag behöver och för att jag tycker det är bekvämt! Men då skall man straffas. Försök då att åka kollektivt istället ... Visst om allt fungerar som det ska skulle det säkert vara en alldeles förträfflig ide.


MEN nu fungerar det ju inte som det ska. Jag behöver åka tåg om jag skall åka kollektivt. På vintern är det en mardröm! 1 av 10 tåg är i tid. 1 av 10 ggr kommer jag i tid till jobbet.
INTE ok!
+ att det kostar mig skjortan att åka tåg!


NÄ, jag behåller bilen och kör dit jag vill!


INGET kan få mig att börja cykla på en väg som bilar kör i 70 och ingen väggren.


När det sedan gäller SD ... så förstår jag inte varför INGEN pratar om varför det är så många som röstat på SD ... Folket är ju trötta på de öppna gränserna, de som röstat vill ju att det skall finnas kontroll! (jag är INTE rasist)!


Som det kan bli nu så blir allt helt fritt och okontrollerat ... Jag menar hur kommer det gå???
Det är heller inte rättvist att man tar in invandrare och sedan efter 5 år skall de åka tillbaka!! Vad är det för stil. Då får man bestämma mycket tidigare... snabba på den här processen som inte kan ta 5år utan några veckor, max några månader, som bestämmer om de kan stanna eller inte!


Även om vi har bra ekonomi i Sverige så skall framför allt skolan och de äldre (de som redan bor här) få ett drägligt liv! Men eftersom ingen pratar om hur mycket pengar det kostar är det heller ingen som får reda på att de pengarna som går till invandringen tas från något annat ställe!


Det spelar ingen roll om man ökar skatten ... det finns alldeles för mycket hål att stoppa de pengarna i, speciellt om Löfven får bestämma.


Så här visade Alliansen i sin reklam innan valet ... Å så blev det! En jävla röra!





Tack för ordet, skönt att få skriva av sig ibland!

XoXo
// Ordinary Girl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar