torsdag 11 december 2014

Träningsvärk!

God morgon!


Igår kväll var jag äntligen på ett pass på gymmet :). Vad jag har längtat. I slutet av september skadade jag mig när jag var ute på en löprunda. Eller skadade mig och skadade mig ... Jag fick förbannat ont i foten. Det började som en liten smärta under fotknölen på utsidan foten. Jag tänkte att det går nog över, ibland kan man ju få ont för att man inte är "van", men det gick inte över. Det blev bara värre och värre. I en uppförsbacke när jag skulle ta i, för att förbättra min tid, blev smärtan olidlig. Fick försöka gå istället men det gjorde ju allting ännu värre ... Jag var ju 2,5 km hemifrån så det var ju bara till att börja jogga i halt takt. När jag sedan stannade på mitt vanliga ställe innan jag tar mig hem pulserade det och gjorde så ont att jag inte kunde stå upp :(.


Linkade hem iaf efter många om och men. Sedan gick det väl 2 veckor det blev inte bättre.


Efter jag besökte läkaren så fick jag remiss till sjukgymnasten. Så nu har vi lagt upp ett fotträningsschema som jag hoppas skall hjälpa mig stödja upp mina muskler kring foten. Det skall även tilläggas att jag har inte fått den här skadan pga övervikt utan att jag helt enkelt inte har starka muskler just där i foten.


Så igår några månader senare kunde jag äntligen träna :). Känner också att mina axlar återigen är en katastrof :( ... eftersom jag sitter vid datorn hela dagarna så behöver jag träningen... tyvärr blir det inte mycket träning för axlarna när jag inte kunde träna på grund av foten :(.


Nu skall jag iaf försöka hålla detta. Det är ju så lätt att fastna i soffträsket ;) ... det vill jag inte!


XoXo
// Ordinary Girl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar